stichting Groninger Week

Grunneger Week uitgesteld tot 2021

Tijdens de bestuursvergadering van de vorige week heeft het bestuur unaniem besloten om de Grunneger Week 2020 NIET door te laten gaan. Aanleiding voor dit besluit zijn de aanhoudende beperkende maatregelen i.v.m. het Corona virus. “Dit baart ons zorgen. Er is teveel onduidelijkheid en onzekerheid waardoor het nu niet verantwoord is om een dergelijk groot evenement medio september 2020 door te kunnen laten gaan”, aldus voorzitter Edwin Balkema.

“We krijgen veel vragen van diverse partijen waarmee we samenwerken of het nog wel doorgaat. Een dergelijk evenement vraagt veel voorbereidingstijd en die gaat nu steeds krapper worden. We vinden dat Uithuizen recht heeft op een volwaardige Grunneger Week en dat kunnen we niet meer garanderen. Met pijn in ons hart hebben we dit besluit genomen”.

Een nieuwe datum is (onder voorbehoud) vastgesteld van vrijdag 10 t/m zaterdag 18 september 2021.

De afgelopen week hebben we contact opgenomen met o.a. de buurtverenigingen en sponsoren om ons besluit mee te delen. Daarop komen begripvolle reacties van diverse partijen. Het bestuur gaat door met de voorbereidingen en houdt alle partijen op de hoogte van het verloop.